Tuesday, May 10, 2011

Kitchen Remodeling 6

Tile time!! They started with stapling the wire mesh to the wall, put some mortar on for tiles.
タイルの係りの人達が来ました。まずは金網を壁に大きいホッチキスで留めていき,その上にモルタルを乗せます。

Mortar is done. Hmmmm, I like this color. I might paint the wall gray!!
モルタル終了。あら?この色いいじゃないの。壁をグレイにしちゃおうかな。
The decorative tiles are also installed and still have spacers between the tiles. White grout will be insert between them.
デコタイルも期待通りに出来上がりました。まだ、スペーサーがタイルの間に入ってますが。これから白いグラウトが隙間に埋め込まれます。


and...そして…
Tada! ジャーン!


Beautiful, JUST Beautiful!!! We did a good job picking these decorative tiles.
素晴らしい、ただ、ただ素晴らしい。このデコタイルよかったよ、本当に。


Now our kitchen is 85% done. Need to think about crown molding. We will do this by ourselves.
さあ、キッチンも85%できあがり。次は私達がクラウンモルディングを付け替える番です。古いのを、バリッとひきはがして、新しいのをつけます。白いのをつける予定。

Also need to pick color for the wall...It is going to be another busy weekend! :)
その前には壁も塗り替えないとね。何色がいいかなあ。今週末も忙しくなりそうです。