Wednesday, May 25, 2011

Hong Kong 2: Victoria Peak

We took a tram to go up to Victoria Peak. It was only week day but it was very crowded and we needed to wait 3 turns to get into the tram.
ビクトリアピークにトラムで登りました。平日の夜なのに、とても混んでいて、3回も順番を待ってやっと乗れました。





The view from the peak was just amazing. Looked like a jewelry box.
頂上からの夜景はそれはもう美しい。宝石箱のようでした。











There is a light show at 8pm every day but we couldn't see it well but no needed any shows. The lights on the buildings are just gorgeous.
8時に毎晩光のショーがあるらしいけれど、よく見えなかった。でもそんなショーは必要なく、このライトだけで充分にゴージャス。








They had a big heart shaped love shrine (?) and you can tie a paper with your wishes. I did one, too!! 大きなハート型のラブ神社(?)があって告白やお願いを書いた紙を結び付けます。私もやってきました。