Thursday, August 04, 2011

Frenchy container and stencil







In the nice afternoon today, I did stencil on...
今日はね、 楽しいランチの後、ステンシルをしました。どこにしたでしょう。










this cute Frenchy box I made with garbage wood in the garage. These boards were once used when Steven made flower boxes but he doesn't need them anymore. They were dirty and rotten partially and piled up in the corner of the garage. I washed, dried, painted, stressed them and they look like antique. I cut these boards with POWER TOOLS. (not steven, I did it!) I nailed them to make this box. Steven taught me how to ...but I did it! It said flower in French because I wanted to use them in our garden. The side has a "B" as in Burke.
このかわいいフレンチっぽい箱です。ガレージにあった廃材を使って私が作ったんです。この板はStevenが花壇を造っている時に使っていたけれど、もういらなくなったの。ドロドロで汚れていてちょっと腐った部分もあったけれど、それを洗って、乾かして、白に塗って、アンティークっぽく傷をつけてみました。そして何と電動のこぎりでブイーンと切って、(そう、私が切ったんですよ。)釘を打ってこの箱を作りました。やり方は教わったけれど、自分でしたのです!フランス語で「花」と書いてあるのは庭で使いたかったから。横にはBurkeのBの文字が。














Posted by Picasa