Sunday, February 20, 2011

Candlestick Park Antique Market

I dragged Steven to Candlestick Antique Market. I also dragged our friends, Hisami & Michael to there :) The weather was nice. Much nicer than I thought. We enjoyed antique shopping. I got some antique and not-so-antique to decorate our house. Mostly for our new kitchen!! (which will be renewed soon) My biggest moment was when I found the Christmas plate of 1971. The rabbit caught my eyes from far. I felt like the bunny jumped out from the plate and came to me saying "Hey, I am here!".
StevenをひきずってCandlestick Parkのアンティークマーケットに行ってきました。実はひきずったのは彼だけでなく、お友達の久美さん&Michaelも。お天気は思っていたよりかなりよく、暖かくて見て回るには丁度いい感じでした。古いものやあまり古くないものを色々買って来ました。ほとんどが、新しいキッチンに飾るもの。(正確には「リモデルをもうすぐ始めるキッチン」) 一番の収穫は1971年のクリスマスプレート。お皿のウサギが遠くから目に入ってきたのです。お皿からピョンと飛び出して、「ちょっと、こっち、こっち。」と呼びに来たような感じでした。



After the shopping, we went to Himawari Ramen in San Mateo. Ohhhhh, it was great. I think their ramen was the best in Bay Area. This place is very popular and we needed to wait more than 30 mins to get in so we bought tiny taiyaki (sweets, cream inside) from Sweet bream which is on the same street.
ショッピングの後はSan MateoのHimawariというラーメン屋さんへ行きました。あー、おいしかった。ベイエリアではここが一番おいしいと思う。とても人気があるので、30分くらい待ってお店に入りました。その間、同じ通りにあるSweet Breamsでミニミニたい焼き、クリーム入りを食べながら待ちました。
Himawari
202 2nd Ave
San Mateo, CA 94401
(650) 375-1005

Talking about sweets, I baked Vanilla Souffle with chocolate chunk. Looks good, doesn't it? Well, taste was just OK.
甘いものといえば、この間チョコレート入りバニラスフレを作りました。おいしそうでしょ、でも味はまあまあ。


Our star Magnolia is blooming. Too bad we are leaving for Korea/Japan tomorrow.
マグノリアが最初の花を咲かせました!明日から韓国/日本の旅へ出かけるので残念。


Posted by Picasa