Wednesday, February 20, 2008

Athens 4

The snow storm apparently caused a lot of problems in Athens including unusual closure of stores and museums but the weather looks nice today. Everything got back to normal operations so I went to Byzantine Museum. The most amazing thing is that there were already sophisticated designs and skills in B.C..(Not everything in the pictures are from B.C. of course)
I really liked the Greek pottery. The one in the center reminds me of Japanese pottery, Oribe yaki which is one of my favorites. As I guessed, so many region oriented arts are here and if I was a Christian, I would have appreciated more. 昨日までの大雪はアテネ市内に混乱を起こして、お店や美術館は雪のため休業と言うところが多かったのですが、今日はいい天気。ほとんどが通常営業のようなのでビザンチン美術館に行ってきました。紀元前にこんな熟練したデザインや技術があったのかと感心するばかり。(写真には紀元後のものもあります。)ギリシア陶芸はよかった。真ん中のお皿は織部焼き思わせます。当然ながら宗教色の濃いアートが多く、クリスチャンであればもっとありがたみがあるのだろうと思いながら鑑賞した。

Met Steven for lunch.. Moussaka (of course!)and stuffed tomatoes with rice and veggies. The owner-like elder lady in a beautiful dress seated us and she was very sweet. The food there was great, too. It was a lot for lunch but we scooped the last grain of rice and wiped all the sauce with the bread...Yum! Stevenとランチ。ムサカ(はずせないでしょ。)とトマトのライスと野菜詰め。オーナーらしい素敵なドレスの老婦人が席に案内してくれました。この二皿はは二人でいただいても多すぎでしたが、すごく美味しかったので最後の米一粒もすくい、ソースもパンでぬぐって残さずいただきました。

Well...I am walking a lot so I needed some sugar! This chocolate mousse was incredibly good...perked me up all the afternoon.だってたくさん歩いたのだもの、ちょっと甘いものをいただいても…。このチョコレートムースはなめらかでとても美味。リッチなチョコレートが午後中ずっと元気にしてくれました。

You would think we had a light dinner after the big lunch (and the cake in my case) but no, no, no...Steven wanted me to take this restaurant which he went with his colleagues the other day and it WAS great. As soon as we got a table, they served a shot of aperitif which looks like ouzo but not sweet. I was just holding it for the picture as it was too strong to me. The salad was wonderful. It got ten kinds of vegetables and two kinds of Greek cheeses. Steven had stewed lamb and I had prawns in sweet wine sauce from Santorini island. It was like Madeira sauce and very tasty. そんな大きなランチ(…と私はケーキもね。)の後は軽い夕食を取るのが、人の常。いえ、いえ、食いしん坊の私達は、Stevenが職場の人達と行ったおすすめのレストランへ行きました。席に着くなり出てきたのは食前酒のショット。ギリシャのお酒、ウーゾに似ていますが、甘くない。写真を撮るためにグラスを持っているだけで、私には強くて飲めませんでした。サラダは10種類の野菜と2種類のギリシャチーズが盛られていてとてもおいしかった。Stevenは羊のシチューで私はサントリーニ島のほんのり甘いお酒で煮た海老。海老から出たうまみとそのお酒がいいコンビネーションでした。