Saturday, May 08, 2010

Cutting concrete

We have a nice breezeway with ugly concrete floor so decided to make it Arizona flagstone patio...like this! 我が家のブリーズウェイの床がボロボロなので、アリゾナフラッグストーンという石を使って素敵なパティオを作ることにしました。こういう感じになればいいなあ。
First thing first, we needed to break the ugly concrete. Steven wants to make garage door nicer so he is working on both projects. 最初にすることはそのコンクリートを壊すこと。Stevenはパティオに続くガレージのドアなどもやりかえたいらしい(私はガレージなんてどうでもいいんだけど。)ので、同時進行です。

We rented a concrete saw and he is cutting the floor! First, the water didn't come out from the hose so terrible concrete dust all over. Cannot see anything!! Then the water hose worked and the view is clear but wow it was soooo noisy! Steven had ear plugs on so hope he is OK... コンクリートを切る電動ノコギリをレンタルして、さあ始め!最初はホースから水が出なかったのかすごい粉塵があがって何も見えない。その後ホースがうまく作動して視界はクリアですが、振動と音がすごい。耳栓をしているけれど、Steven大丈夫かな。


Hope he won't go deaf. 
耳が聞こえなったりしないかなあ。

"what?" 「え?」

Hmmm…He needs a work suit...I don't want to wash these with my cute clothes!!!!
うーん、オールインワンの作業着が必要ですね。この泥だらけのヤツ、私のカワイイお洋服達と一緒に洗いたくないなあ。

While Steven was doing messy job, I was appreciating our rose from our front yard. When I was a kid and watching a movie, I saw an English lady cutting and collecting her roses in the basket in her garden. I thought it was the most elegant house chore in the world. Now I am doing the same thing (I didn't use the basket though) and .....not bad!!! Oh, our picture from wedding suits very well with the roses :)
Stevenが泥まみれになって奮闘している間、私は家の中に非難してお庭で採ってきたバラを愛でていました。小さい頃イギリス人のレディーが自分のバラ園でバラを手かごに集めているのを映画で見てなんてエレガントなんだろうと思っていましたが、実際に我が家のバラを切ったりしてみると…やっぱり、いいですねえ。今度はバスケットを使おうっと。私達の結婚式の写真もバラによく合いますこと。オホホ。




By the way, we are eating a lot of green lately. This is Rigatoni with Fava bean & Broccoli rabe tossed with truffle oil. We had it with French green beans with proschiutto. Mmmm very yummy. ところで、最近よく緑のお野菜をいただいています。これはリガトーニにそら豆とブロッコリーレイブを例のトリュフオイルで合えたもの。フレンチいんげんにプロシュートと一緒にいただきました。んー、おいしい。


Posted by Picasa