Tuesday, January 08, 2008

Paris 5-laundry and tulips
After the 5 days in sickness, I bundled myself up and went out finally!! 5日間続いた風邪も治まったので、厚着をしてやっと外に出かけました!


The destination was laundromat. Of course everything was in French but I managed to wash 2 loads of clothes! 行き先はコインランドリー。フランス語で説明がよく理解できなかったでど何とか洗濯を終えました。


The dinner was at Chez Papa. They serve South Western French food.
Steven had Cassoulet(duck, sasusage and white beans stew) and mine was hot ratatouille with ham and egg. Both came in the small pots and very delicious. The place was very homy and people were friendly.夕食はChez Papaという南西の仏料理レストラン。StevenはCassoulet(鴨肉やソーセージ白いんげんの煮込み)私は温かいラタトゥーユにハムと卵が煮込んであるもの。両方とも小さい鉄鍋で出てきました。すごくおいしかった。家庭的ないいレストランでした。





Chez Papa

6, rue Gassendi, 75014 Paris

Phone : 0143224119


On the way back from the restaurant, Steven bought me tulips! It was so cold out but Spring came to our hotel room!! レストランの帰り道でチューリップを買ってもらいました!外はとても寒いけどホテルの部屋には春が来たよう!

Posted by Picasa