Wednesday, September 28, 2011

Santa Cruz, CA




Santa Cruz is the first place I visited in US. Well, the first place I visited outside of Japan. It was 27 years ago and I still remember how fast I fell in love with this cute little beach town. At that time, I stayed here for three weeks. Then came back for a week after 7 years later and again came back after 14 years later and I never left ! Well, I am not living in Santa Cruz but am 40 minutes away from there.
Santa Cruzは私がアメリカで初めて訪れた場所。というよりはじめての外国でした。27年も前のことでこの小さなビーチタウンに急速スピードで恋に落ちたのを今でも覚えています。その時は3週間の滞在で、その7年後に1週間滞在して、14年後に又、戻ってきてそれからずっといるという。いえ、今はSanta Cruzには住んでいないけれど。車で40分もせずに来られます。








Wharf is the special place in Santa Cruz. When I had a hard time or missed Japan, I came here and looked at the ocean. I am from a little beach town also so this sea breeze comforts me. I still come here once in a while and this place still welcomes me and makes me happy. Very happy.
WharfはSanta Cruzの中でも私にとって特別な場所。つらいことがあったり、日本が恋しくなるとここにきて海をみていました。同じく小さなビーチタウン出身の私は海風を感じると落ち着く。今でも時々ここに来るけれど、この場所は今も私をやさしく迎えてくれて幸せな気持ちにしてくれます。すごおく幸せな気持ちに。






Well, it is not the same if I didn't meet my host family in Santa Cruz. They are the reason why I come back here so many times. This pic is very old and my host sisters are pretty ladies now. They refer me as a oldest sister. :) I feel the same.
まあ、ホストファミリーに出会わなければ、Santa Cruzがこれほど私に特別な感情を抱かせなかったでしょうけれどね。彼らが私をSanta Cruzに連れ戻した大きな理由ですから。この写真はずいぶん古いけれど、私のホストシスター達。今はみんな魅力的なLadyになってるのよ。いつも私を「一番上の姉」として慕ってくれる彼女達。私も同じ気持ちです。


Santa Cruz is not always sunny and warm so we need warm drink some times. Now I am perfectly contained. Santa Cruz is my home town for my heart.
Santa Cruzはいつも晴れていて暖かいとは限らないので、(実際、曇りの日が多い)暖かい飲み物が必要。ほら、これで完璧に幸せ。Santa Cruzは私の心の故郷なのです。