Wednesday, June 01, 2011

Japan 1 : My girl friends from college

Arrived in Tokyo late last night. I stayed my sister's place and I was treated with her home cooking. Ohhh, stewed red snapper which my cousin caught and botargo.....They were all delicious. Thank you, Ryo pon!
昨夜遅く、東京について妹の涼子のところに泊まりました。おいしい夜ご飯を作って待ってくれていて感激。鯛(何といとこが釣った!)のお煮付けとかからすみとか…。全部おいしかった。涼ポン、ありがとう!


Girl's lunch! No, this is not a ordinary girl's lunch. My friends from college got together and I saw one of them for the first time in 25 years! I went to a women's college and we had a great time together in college. We chatted and laughed for three hours at this Thai restaurant!! I felt like I was back in college time. We are still cuuuuuute, aren't we? :)
女子会ランチ!いえ、ただの女子会ではありません。大学時代の仲良しが集まりました。25年ぶりに会うお友達もいて感激!女子大でしたが、それは楽しい時間をみんなで過ごしました。バブルの時代だったし、女子大生はもてはやされてたし、いい時代でした。このタイレストランで3時間もおしゃべりして大笑いして。女子大生に戻った気分でした。ホラ、私達ってまだまだカワイイでしょ?うふ。
Jai Thai Palace
Tel:03-5793-5100
東京都渋谷区恵比寿4-20-4
恵比寿ガーデンプレイス"Glass Square B1F
Ebisu Garden Place B1F
4-20-4 Ebisu Shibuya-ku
Tokyo


We moved to a cafe and we had desserts. This place has excellent sweets. Mine was Mille crepe filled with whip cream and fruits! Mmmmm, I love sweets in Japan! Unlike me, most of them got married in their 20's so their kids are all big. Loved to hear how they are raising their kids. We had a great time today and we promised to see each other again soon. At least not after 25 years!! Thank you, girls for coming! Some of us went to Kori chan's place and kept talking. We had too much fun and I almost missed my plane to Oita!
近くのコーヒーショップへ移り、デザートをいただきました。ここはそれは素晴らしいラインナップのお菓子があって、選ぶのに時間がかかった。私は生クリームとフルーツが詰まったミルクレープ。あー、日本のケーキはおいしいなあ。私と違い、みんな20代で結婚しているので、お子さんはみんな大きいのですが、子育ての話を聞くのがとても楽しかった。あっという間に楽しい時間は過ぎ、次回は早い機会に会おうね、と約束しました。少なくとも25年も待たないでね。みなさん、集まって下さってありがとう!この後、ガーデンプレイス内にある(!)かおりちゃん宅にお邪魔しましたがあまりに楽しすぎてもう少しで大分行きの飛行機に乗り遅れるところでした。あぶない、あぶない。


Cafe HERBS
1F, Ebisu Mitsukoshi 4-20-7, Ebisu,
Shibuya-ku, Tokyo
Tel.03-3449-2643