Tuesday, March 23, 2010

Day 11-12 in Japan - Kochi castle

Going to Kochi by Shinkansen. I like Ekiben (lunch box sold at train stations) and had to buy it when I ride trains. This time I got Daimyo dochu kago bento at Kokura station. This lunch box has a shape of Lord carriage and the long skinny box (suuposed to be a handle for carriage) has chopsticks inside! Steven's lunch was Katsu sand (Fried pork sandwich) and beeeeeer. It is something special for him to buy beer from vending machines or carts in trains and can drink anywhere even in public.
新幹線で高知へ移動します。駅弁大好きな私は小倉で大名道中籠弁当を買いました。籠のような形をしてるでしょ。上の持ち手に当たる部分にはお箸が入っているんです。折尾のかしわ飯がご飯部分になっているので、うれしい。Stevenはカツサンドとビール。日本では自動販売機や車内販売でビールが買えてどこででも飲めるので彼にとっては特別なことなんです。なんせ、アメリカではレストランやバー以外の公衆の場で飲むことは禁止されてますから。(海とか道路とか電車内とかではダメなんです。)




We changed trains at Okayama to go to Kochi. This train goes through Seto Big Bridge which connects Shikoku (the smallest island of four main islands) and Honshu (the biggest island) and rivers and mountains. Very pretty.
岡山で高知行きのローカル線に乗り換えます。瀬戸大橋や山川の美しい景色をみながらゆっくり走ります。




In a cold rainy day(next day), we went to Kochi castle and it was special for us because we liked the TV drama "Komyo ga Tsuji" and its main character, Yamanouchi Kazutoyo built this castle in 1600's. Couldn't stay there long because it was so cold and Steven's cold was getting worse.
次の日は雨で寒い日になりましたが、旅館の近くにある高知城を見に行きました。「功名が辻」でお馴染みの高知城でしたので、楽しみにしていました。いいお城でしたが、余りの寒さにStevenの風邪が悪くなってきたようなので、旅館に帰りました。


While Steven was sleeping, I enjoyed hot springs in the Inn. This place has sauna, water bath, waterfall bath, big bath and outside bath! I can easily spend a few hours here. I talked to an old lady in the bath and she told me a good restaurant for dinner. There is an old gate which was used by Lord Yamanouchi and a beautiful garden but I was not so interested in checking out in the cold rain.
Stevenが寝ている間、私は旅館の温泉を楽しみました。だって、ここにはサウナ、水風呂、打たせ湯、大きなお風呂と露天風呂まであるんです。2,3時間は簡単に時間が過ぎます。お風呂で会ったおばあさんに、夕食用のお店まで教えてもらいました。山之内家のご門が敷地内に残り、そこから続くお庭もご自慢のようですが、雨と風であまり出たくない。

By dinner time, Steven got better so I took him to Tsukasa restaurant which is in business for 80 years. We wanted to try Sawachi Ryori which is a lot of different food served on a big plate. While we were waiting, we were goofing off taking unfocused pics of each other and our camera battery was dead just before the food arrived!! Since we couldn't take any pics of this wonderful food, the one in the picture bellow is from their website. I think our food had more varieties than the pic. There were more than 10 kinds of food including pressed sushi, tempura and everything. We finished the food because we were hungry without lunch and the waitress was very surprised with the empty big dish.

夕方には気分のよくなったStevenを連れて教えてもらったお店、80年の歴史を誇る、「司」へ。高知の有名料理、皿鉢(さわち)料理をいただきました。待っている時にふざけてピンボケの写真を取り合ったりしていたら、お料理が来たときにカメラのバッテリーが切れてしまった!最初で最後かもしれない皿鉢料理の写真が撮れなかったのです。というわけで、下のはお店のウェブページの写真です。私達がいただいたのはこれよりもっと種類が多かったのです。押し寿司や鯨の串揚げなど10種類以上のものが乗っていました。でもランチ抜きで腹ペコの私達はこれを完食して仲居さんにびっくりされました。

Tasted soooooo good. おいしかった!

Tsukasa
1-2-15 Hariyama Cho
Kochi City, Kochi
088-873-4351
http://www.kazuoh.com/honten/index.html