Sunday, October 03, 2010

San Jose Rock 'n' Roll Half Marathon

2回目になるハーフマラソンをサンノゼロックンロールというレースで完走してきました。タイムは2時間29分。6月からレース用のトレーニングを始めていて、去年の初ハーフが2時間15分だったからそれより少し早い2時間10分を目指していたのだけれど。昨夜、興奮と心配でよく眠れずに体調もイマイチだったせいか、それはかないませんでしたが、完走できて満足です。来年はもっとがんばるよ!完走メダルはピアノの鍵盤がモチーフ。かわいいメダルでしょ。I finished my second 1/2 marathon at San Jose Rock 'n' Roll with 2 hour 29 minute time today! I started training program in June and wanted finished in 2 hour 10 minutes since my first one last year was done in 2 hour 15 minutes. I couldn't sleep well last night since I was too excited and nervous and that was the reason I couldn't do well. I will do better next year! The medal from this race is cute with keyboard design.

The day before Steven and I went to Gombei to have Tonkatsu, deep fried pork. "Katsu" also means win and Japanese people believe Ton"katsu" brings you win & luck. Their Tonkatsu was very good. There were two good sized pieces of pork but I ate most of them!! It is fine because I am an athlete (this is always my excuse to eat a lot) and needed 1400 cal to run 13 miles. 昨夜は近くのGombeiでとん勝つを食べました。レース前には必ず食べるの。ここのは初めて食べたけどおいしかった。大き目の2切れのとんかつをほとんど残さずにぺろり。いいのです。私はアスリート(これが私のいつもの言い訳)だし、明日は1,400キロカロリーも消費して21キロ走るのだから。

Gombei
193 E. Jackson St.
San Jose, CA 95112
408 279 4311

Sumiko san is my running mentor and she also ran with amazing time, 1 hour 39 minutes!! Wow, Congratulations for your new personal record, Sumiko san! I also want to thank her for her support and coaching. After the race, Miki san came to congratulate us and we had a Unagi (BBQ Eal) party! Steven grilled Unagi and veggies for us. Yummy! He has been a great support. He always asked how my training goes and cheered me up when I had a hard time and today he dropped/picked up Sumiko san and I even when his ear was bothering him. Thank you, Steven for your support and love :) 私のランニングメンターであるすみ子さんも走ったのだけど、最高自己記録の1時間39分。おめでとう、すみ子さん!彼女にはいつもサポート&ご指導をいただいているので、本当に感謝の気持ちでいっぱいです。レースの後は美樹さんもお祝いに駆けつけてくれて、パティオでうなぎパーティーをしました。Stevenがウナギや野菜をグリルしてくれておいしかったあ。彼も私の大きなサポートをしてくれて、いつもトレーニングはどうかと聞いてくれたり、つらいときには励ましてくれたり、今日は耳がなんだか痛くて調子がイマイチだったにもかかわらず、私たちをスタート地点まで送り迎えをしてくれて。Steven, いつもサポート+Loveをありがとう!

Posted by Picasa