Sunday, July 04, 2010

Independence Day - Party

Our little street gets VERY busy and crowded on Independence day. Every body invited their friends and family so more than 100 people enjoy our party. We even wear event Tshirts!
ウチの前の小さな通りは独立記念日にはとてもにぎやか。どの家も友達や家族を呼ぶので100人以上の人が集まり路上パーティーを楽しみます。みんなおそろいのTシャツを作って着てるんですよ。




Well, what are these for? Serious mask and power tools?
さて、これは何のために?結構マジなマスクと電動器具?



Wow, somebody is making liquid nitrogen ice cream!! They poured liquid nitrogen into the ice cream base. I forgot to take pictures but the ice cream were served on cones and it was good!!
何と液体窒素で作るアイスクリーム。アイスクリームの材料に液体窒素をそそいで、混ぜます。写真撮り忘れたけど、アイスクリームコーンの上に乗せてふるまわれました。結構おいしかったよ。



Kids were enjoying jumping house and water slide and as usual, we had a LOT of food. I made Nagoya style chicken wings and marinated cauliflower. I made 45 pieces but they were gone in a short time. Good that everybody liked them.

子供達はジャンピングハウスやウォータースライドで大はしゃぎ。そしていつものようにすごい数のお料理が持ち寄られました。私は揚げてない名古屋風手羽先とカリフラワーの酢漬けを作って持っていきました。45ピースくらいはあったけれど、あっという間になくなったので、みんな気に入ったのね。よかった。よかった。




Steven made Paella. Egg crusted meat paella this time. Mmmmmm, smells good and tasted GREAT. Stevenはお得意のパエリアを作りました。今回は卵とじミートパエリア。んー!いいにおい。味も最高でした。





Boys are gathering at one special table. The famous Norton Rocket Car is about to start!
男の子達が集まるのはあるテーブルのところ。そう有名なNortonロケットカーが始まるところですよ!






Bob is doing electrical work. Uh-oh, Steven is standing next to him. Is he going to involved in this???!!!! Bobが電気系の作業をしています。あれれ、Stevenが彼の隣に立っているけど、まさか巻き込まれるのでは?Steven電気系の作業好きだし。








Of course, he is too kind not to help. :)
やっぱり。手伝わずにはいられないようでした。




and ready to go! Look at the video below to see how exciting it was. We saw around 20 rocket cars took off.....and crashed!
そして、スタート!下のビデオで楽しいロケットカーが見られます。20台のくらいのロケットカーがいきおいよく飛び出し…そしてクラッシュしました。






The party was held whole day till the last fire work vanished in the night sky. 10PM or so. What a fun day it was! パーティーは夜空に最後の花火が消えるまで一日中続きました。夜の10時くらいだったかなあ。今年も楽しかった!



Today is Steven's birthday. We celebrated it with our neighbors.
今日はStevenの誕生日でもあるので、大きなケーキでご近所さんと共にお祝いしました。