Wednesday, October 22, 2008

Fall projects

Looks like plaid is in fashion lately so I made this simple dress. OK, I have been updated to the season now :) 何だかチェックがはやっているようなので、チェックのワンピースを作ってみました。よしよし、これで私も流行に乗り遅れてないな。
I also made this purse with the leftover pieces from the dress. Just kept sewing them together and it became a purse!! 余った端切れで小さなバッグも作りました。ただくっつけて縫っていったらバッグになりました。

I made this to my sister, Akiko for her birthday present. Yoga mat bag. これは妹の亜紀子へのお誕生日プレゼント。ヨガマット入れ。
This is also for her who takes lunch to her work. これも職場へお弁当を持っていく彼女へのプレゼント。
These are Moroccan lucky charms, God's hand. I made little pillows, attached the charms to them and framed them. They protect us from evils. モロッコで買った神の手というお守り。小さなクッションを作ってそれに縫いつけ、フレームをつけて見ました。悪いものから守ってくれるということです。