Saturday, March 22, 2008

Nara & Osaka, Japan

One day trip to Nara/Osaka to see our friend, Hisami. Horyuji, Todaiji, and Nara Park...we saw wonderful archtectures (some of them are world heritage) but we enjoy th chat with her the most...and Okonomiyaki (Japanese savory pancakes).
京都より電車に乗って奈良/大阪の旅。お友達の久美さんといっしょに法隆寺、東大寺、奈良公園をまわりました。世界遺産の古いお寺など素晴らしい建築もよかったけれど彼女とのおしゃべりが一番楽しかったね。それからお好み焼きもさすがの大阪。味が違いました。

We saw some Sakura in Nara but I am not sure this is it...could be peach flowers. 奈良では桜が咲いているところもありましたがこの写真のピンクの花は桃かもね。
We went to Osaka and had Kushi age (deep fried skewered meat and vegetable). Osaka is very interesting city. People there have a great sense of humor. People make jokes a lot here. 夕方から大阪、道頓堀へ。大阪名物串揚げをいただきました。大阪はとても元気で楽しい!人々もとてもユニークでおもしろいことなんてたくさん言ってくれるのです。


So we decided to take a picture with some humor. When in Rome, do as in Romans do."
そんな面白い町では私たちも面白い写真を。”郷に入れば郷に従え。”

Posted by Picasa