Wednesday, March 26, 2008

Kanazawa/Kyoto, Japan 2

Today's breakfast. Of course we had this after we soaked in hot spring.
本日の朝ごはん。もちろん朝風呂の後で。うふふ。

So what should we do today? We really wanted to see some Sakura in Kyoto. So we decided to go back to Kyoto by train. With our rail pass, it didn't cost anything but takes 2.5 hours to Kyoto but it got warmer in two days so Sakura must be blooming!
さて、今日は何をしましょうか。金沢にきたものの京都でどうしても桜を見たい私達は電車で京都へ戻りました。レールパスがあるので費用はかかりませんが京都まで2時間半くらいかかります。でもここのところ暖かくなってきているのできっと京都では桜が咲いているはず!

and....そして…


Yes! There are some Sakura in Kyoto! We are so happy to see the cute flowers.
はいはい!咲いていましたよ、京都で!可愛いその花を見たとき本当にうれしかった。


How about our favorite Maruyama park?
私たちの好きな円山公園は?

Yeah!! I would say it was 40% full bloom.
はい、咲いておりました。4部咲きといったところかな。

We walked around to enjoy Sakura in the park, had lunch, walked along Kamo river...OK, time to go back to Kanazawa.
しばらく公園内で桜を楽しみ、お昼ご飯をいただいて鴨川などを歩いたら、金沢へ戻る時間。
We came back to Kanagawa and had a crab course dinner at Daimyo Chaya. Ohhh each dishes were so tasty. It was the first time for us to have Crab shabu shabu. The crab risotto we had at the end of course was out of the world!
金沢へ戻ってきた私達は蟹コースの夕食を大名茶家という割烹でいただきました。一皿、一皿がおいしかった!はじめてかにのしゃぶしゃぶを食しました。甘くておいしかった。最後の蟹おじやも最高。

Posted by Picasa