Thursday, November 10, 2011

Sharks game

This great news suddenly came to me on Thursday morning. "Sharks game tonight, one ticket available and it's free!" One of my friends was looking for somebody to go with them and I was lucky enough to be picked!
この素晴らしいオファーが私の耳に届いたのは木曜の朝。「Sharksの今夜の試合、一枚チケットあり、しかも無料。」友人が行けなくなった人の代わりを探していてラッキーにも私に白羽の矢が立ったのでした。




I forgot to bring my camera so I don't have any pics during the game. The ones below are all from news site. It was a special game for Sharks because Devin Setoguchi came back to Shark tank as a Minnesota Wild Player! He and his other two guys were suddenly traded to Wild a few months ago and this was the first time to play against with his old teammates. I am sure there were some emotional matters between them but they are professional players. They must have been OK. Although Sharks fans gave warm welcome back to Seto and I screamed "Go, Setoguchi-kun a little bit." in Japanese. :)
カメラを持っていくのを忘れたので以下の写真はニュースサイトからのものです。今夜は実は特別の試合だったのです。元Sharksの選手、デビン・セトグチが初めてSharksに帰ってきました。それもミネソタWildの選手として!彼は数ヶ月前に突如トレードされて他の2人の選手と共にミネソタへ行ってしまったの。それで今夜が元チームメイト達と戦う初めての試合。セトグチくんだって行きたくてミネソタに行ったわけではないのだもの、複雑な感情があったと思うな。でもみんなプロだからね。大丈夫だったのでしょ。Sharksファンはセトグチくんに暖かい拍手・声をかけていましたよ。私なんて「セトグチくーん、ちょっとだけがんばってねえ!」なんて叫んでしまった。大丈夫、日本語で言ったから誰もわからなかったって。







We had a GREAT TIME at our seats. Drinking beer (not me, coffee for me), eating peanuts, talking loud, screaming, cheering, hugging, and etc. Well, with our sincere cheering, Sharks won with 3-1. Sorry, Seto but Sharks rule! What a great night it was. I was so excited and thinking about it even in the dream. :) Let's do this again!
友人達ととても楽しく観戦しました。ビールを飲んで(私はコーヒー)ピーナッツを食べて、大声で話して、叫んで、応援をして、スコアしたらハグしあって。私達の真摯な応援のおかげで(かな?)見事3-1でSharksが勝ちました。ごめんね、セトグチくん。でもSharksは永久に不滅です。あー、なんて楽しかったこと。私は興奮して夢の中まで叫んでいました。又、行こうよぉ!












Posted by Picasa