Sunday, October 02, 2011

San Jose Rock 'n' Roll 2011

We are here! This is the pic 20 minutes before the start. Kaori, Nami, Kenko and I are all excited!
いよいよ、来ましたよ!この写真はスタート20分前の写真です。かおりさん、菜巳さん、健吾さんと私はみんなエキサイトしています。







Kaori and I started from the same coral since our numbers were close. We are still in high tension and waiting for the start. 13000 people will run today.
かおりさんと私はゼッケン番号も近かったので、同じコーラルから出発しました。二人ともハイテンションでスタートを待っています。今日は13000人も走るんですって。








We are waving to Nakano san, the photographer and our coach. :)
かおりさんと私は写真をとって下さってる(そしてコーチの)なかのさんに手を振っています。




The cooler weather helped but I was amazed that I was in a great condition in this race. While I was running, I was thinking my great supporters and running tips they gave me and it made me smile all the way. I actually ran with a big grin!! I also enjoyed the bands playing every mile. Yeah, Rock 'n' Roll, baby!!
涼しい天候も手伝ったけれど、このレースは本当に調子がよかった。走っている間はサポートして下さったみんなの顔や教えていただいた事など思い出しながら走っていたため、ニコニコしてずっと走ってました。絶好調だったし本当にニヤニヤして走っていたと思う。1マイルごとに演奏してるバンドも楽しみながら、走りました。Yeah,ロックンロールだぜ、ベイビー!




At the 10 mile point where 4 blocks from my house, Taicho&Naomi san, Alice san, Linh and Steven were there for us!! I was still pretty good shape and was able to smile to them.
The last 3 miles were not so easy as the first 10 miles but I even raised my pace in the last mile!! Can you believe this?
10マイル地点(ウチから4丁ほどのところ)では西村ご夫妻、ありすさん、リンちゃん、そしてStevenが応援して下さいました。この地点でも調子よくみんなに笑顔で「ありがとう」をいう余裕がありました。最後の3マイルはそれまでとはちょっと違い、ぜーぜーしちゃったけれど、最後の1マイルはペースを上げて走ったほどだったの!信じられます?






We did it! My time was 2:04:28 which is my Personal Record. Wow, it was 2:30 last year and I did great this time. We all happy with our results and showing the medals. Thank you Nakano san for the pictures and driving us (and back) to the race.
やったあ!私は自己最高記録の2:04:28。すごい、去年は2時間半もかかったのに、今回はよくやった。みんなそれぞれの結果に満足してメダルを見せている写真。たくさんの写真を撮って下さり、しかも私たちをレース地点まで送り迎えをして下さった、なかのさんありがとうございました。





When we got home, everybody was there to congratulate us and Steven was very busy cooking (Thank you, honey!) and PARTY TIME!!!! Steven made Paella, too and they brought some yummy food and there were several dishes I made yesterday so we had a lot of food and booze!!
私たちがウチに戻るとみんな待っていて、おめでとうを言って下さいました。Stevenはお料理に大忙し。(ありがとう、ダーリン!)さあ、パーティータイムだよ。Stevenはお得意のパエリアまで作ってくれるし、色々と持ってきていただいたもの、私が昨日のうちから作っていたものなどで、テーブルはいっぱい。






Ate, drunk and laughed a lot, we runners needed to take some nap. Our lawn was good for that! We had a lot of fun.
大いに食べ、大いに飲み、大いに笑って、私達ランナーはお昼寝タイム。芝生は格好の場所でした。ケッコー、ケッコー。



Again, thank you for your support and I couldn't do this without you!!
本当にサポートをありがとうございました。私一人では到底出せなかった結果でした!!