Monday, October 10, 2011

Dessert party and my projects

Made a fruit salad. I also made mango+lemon sauce and mix with them. That is why they are shiny. We brought this to a Dessert party held at three house away. Yes, another neighbor paaaarty!!
フルーツサラダを作りました。マンゴとレモンのソースを作ってフルーツに混ぜたのでツヤツヤ。これを持って3軒となりにデザートパーティーに行ってきたの。そ、又もやご近所パーティーです。



This is for Bill who moved Texas recently and he came back for a short time for his biz. We all had a great chat and GREAT desserts Cheryl made.
パーティーは最近テキサスに引っ越したBillが出張のためにちょっと戻ってきたので皆で集まったのです。楽しく歓談、Cherylの作ったおいしいデザートをいただきました。



Kids were nice and quiet in the next room watching a movie. They are my favorite kids on the block D & G. D will be Rapunzel this Halloween and she won't go anywhere withoug her Rapunzel doll. How cute is that!!
子供達はおとなしく隣の部屋でシュレックを見てました。この子達は私の近所のお気に入りのかわいい二人、DくんとGちゃん。Gちゃんは今年のハロウィンはラプンツェルになるんですって。どこへ行くにもラプンツェル人形を連れて行くのよ、かっわいい!





I also made sock puppets for Steven. Why does he need the pupeets? I will tell ya later. Hey, you guys, stay away from my dearest Moomin!!
そうそう、この靴下パペットも作りました。Stevenのリクエストで。何でかって?それは又、のちほど。ちょっと、あんた達!私の大事なムーミンに触らないでね!




Japanese cucumber plant is gone but I kept some leaves to draw. I LOVE leaves.
キュウリも季節が終わり引き抜きました。でもきれいな葉っぱだったので、お絵かきように取っておきました。葉っぱって好き。