Thursday, October 20, 2011

Kaori's Pho Challenge

She is Kaori, my friend from my running team and she is signing a waiver for Pho Challenge. The challenge is you need to eat 2lb pho noodle and 2lb meat in one hour. If you win, the pho is free and you get the big bowl you used and a trophy. If you lose, you need to pay $22 and get a T shirt. She is smiling because this is "Before" picture.
この彼女は私のランニングチームのお友達かおりさんですが、ベトナムフォーチャレンジの前に同意書にサインをしているところです。チャレンジの内容は900gの麺と900gの牛肉を1時間で食べるというもの。勝てば、Phoは無料、使った丼とトロフィーをお持ち帰り。負けた場合はPhoの代金$22をお支払い、Tシャツもって帰んなさいよ。というもの。この写真は彼女のこの夜、最後の微笑み。なんたってビフォーの写真ですもの。


Her friends got together and cheered and supported her. Look at the huge bowl I am holding. This is the one she is eating from. Notice: The small on on the left is a "regular" size bowl.
彼女のお友達が集まって応援しました。私が抱えている丼を見てください。これで彼女は食べるんですよ。注:その左側にある小さな丼が「普通」サイズのものです。





My regular size Pho was pretty good.
ワタクシの普通サイズのPhoはおいしかったですよ。

The guy at the restaurant told us rules and gave her a tip which is holding noodle on the edge of the bowl. You don't want the noodle soaked in the soup because they get fat and make the challenge harder.
お店の人からルールなどの説明があり、成功の鍵などを教えてもらいました。丼のふちにお菜ばしで麺を引き上げといて食べると、麺がスープを吸わずに食べやすいとか。ほんま?





She tried VERY hard and it was impressive. Look how she did in one hour. She couldn't finish in time but she ate 80% of it. Wow....it was 4LB worth of food!! Great job, Kaori!
すごかった。彼女は1時間、ずいぶんがんばって食べました。スタート時とフィニッシュ時の中身の違いをご覧下さい。80%は食べちゃったよ。すごい、2キロ近くのお料理ですよ。かおりちゃん、よくやった。





We ordered fried bananas and ice cream for dessert. Of course she had some, too!! Amazing!
I had a great time tonight. A really great time. Even walking down on the Castro Street in a cool air was enjoyable.
みんなでデザートにバナナの揚げたのとアイスクリームを頼みました。もちろんかおりちゃんも召し上がっていましたよ。すごいでしょ。あー、楽しいひと時でした。本当に楽しかった。Castro Streetを涼しい夜風に当たりながら歩くのさえ楽しかった夜でした。:)

Pho Garden
246 Castro St
Mountain View, CA 94041