Monday, October 31, 2011

Happy Halloween!

Happy Halloween! My favorite day has come! I baked cookies for my favorite trick or treaters. (Yes, just for my favorite neighbor kids. Not fair? Too bad!) I was a rabbit because this year was a rabiit year. Once in 12 years. You don't want to see me in a rabbit costume when I am 60, do you? So this is the last chance. I even went to a Halloween lunch in this atire. It was fun ! :)
ハッピーハロウィーン!私の大好きな日が来ました。おいしいチョコレートクッキーをお気に入りの子達用に焼きました。(そう。おなじみのお気に入りの子達だけね。不公平?人生そんなものです。)私はウサギの格好で。だってウサギ年だもの。12年に一回のチャンスですよ。次のウサギ年は私も60歳。まさかその歳でうさぎの帽子かぶってるのなんて、見たくないでしょ?実はこの格好でハロウィーンランチにも行ってしまった。楽しかったあ。


Steven said I look like an Easter bunny with the basket. Fine!
Stevenに「うさぎにバスケットって、Easterみたいだなあ。」と言われた。いいじゃん。




I think more than 30 perople knocked our door. Everybody was cute in their costume.
30人以上の子供達が家のドアをノックしましたよ。みんな凝った衣装でかわいかった。






However, this is the highlight of the night. Next door neighbors. Mr.D was a spider man and Ms.G was Rapunzel from Tangled!! Ohhh, sooooo cuuuuuute! She has been talking about her costume whole month of October. Her dress was made by her grandma. Of course they got my special cookies. :)
そして今夜のハイライト。おとなりのDくんとGちゃんです。DくんはスパイダーマンでGちゃんはディズニー映画の「Tangled」のラプンツェル。すごくかわいい!彼女は10月の声を聞いた頃からずっとこの衣装の話をしていたの。「ねえねえ、ミカコ、今年はね、ラプンツェルになるの。グランマが衣装を縫ってくれてるの。」とか「かつらはもう買ったよ。」とか毎日報告してくれて。もちろん彼らは私の特別なクッキーをゲットしました。

Posted by Picasa