Sunday, February 28, 2010

Wine Affaris

We went to Wine Affairs with one of our neighbors, Brett. It was very nice Spring day so we walked to the place and this way, nobody has to drive! I loved the interior.
Wine Affairsというワインバーにご近所さんのBrettと3人で行きました。春の暖かい日だったので、歩いて行きましたが、誰も運転しなくていいので、これはいい方法。インテリアが素敵な所でした。
The best thing at this place was I can sample different wine. You can order as little as 2 oz. I love wine but I cannot take a lot of it so this is perfect. I can try a few kinds.
ここのいい所は、色々なワインを試し飲みできるところ。2オンス(写真のグラスにある量が2オンスです。)から注文できます。ワインは好きだけど、量を飲めない私には最高。違う種類が飲めるんだもの。
I forgot to take pics but their food was good, too. We liked olive oil marinated Manchego Cheese. It had green onion, grilled red pepper on the cheese in cumin infused olive oil. I might try this at home. 写真を撮るのを忘れたけれど、おつまみもイケます。マンチェゴチーズのオリーブオイル漬けはとってもおいしかった。ネギとグリルした赤ピーマンがのっていて、クミンで香り付けされたオイルに一日漬けたマンチェゴチーズ。家でもまねしてみよう。
Wine Affairs
1435 The Alameda
San Jose, CA 95126-2653
(408) 977-0111

I also made Cafe Apron this weekend. I liked this a lot so decided to make more for gifts. The little brown tag is Mikako original tag which shows its authenticity. :)
この週末はカフェエプロンも作りましたよ。かなり気に入ったので贈り物用にもう数枚作るつもりです。写真右のポケットについている茶色のタグはMikako製品のオリジナルを証明するものでございます。:)
Posted by Picasa