Friday, August 07, 2009

Jamaican Jerk Chicken

When we went to Alameda Antique Fair the other day, we saw Jamaican Jerk Chicken stand but couldn't eat it there so I decided to make at home. The recipe said I needed two chilies (Scotch bonnet or habanelo). This little orange guy (the one in the top left pic ) is beyond my heat capacity. Even when I cut in half, my eyes get watery but I should follow the recipe to make the chicken "jerk" so I did. I marinated in a lot of spices and rum (!) for 8 hours. I made lentil salad while Steven was grilling the chicken.
この間、アラメダの骨董市に行った時、ジャマイカのジャークチキンのブースを横目で見ながらついには食べられなかったので、家で作っちゃいました。>このレシピではハバネロを2個使う事になっています。この小さなオレンジ野郎(下の左上の写真の中のヤツ)がただものではなく私の辛いもの許容量からは飛びぬけて外にあるので心配。ただ二つに切っただけで涙目になってしまうくらいなのですがやっぱりレシピどおりにしないと「ジャーク」なチキンにはならないのでしました。8時間ほど漬け込んだかな。Stevenが外でチキンをグリルしている間にレンズ豆のサラダも作りました。


Look at this beauty! It was VERY tasty and not spicy as I expected. All spice, Cinnamon, nutmeg and other spices make this dish so exotic and has a tiny bit of sweetness from brown sugar. I difinitely make it again!
なかなか良い出来でしょ!思ったほど辛くもなく、オールスパイス、シナモン、ナツメグやその他のスパイスがエキゾチックな味に仕上げていて、ブラウンシュガーのほのかな甘さも素晴らしい。又、作ること間違いなしのおいしさでした。


Posted by Picasa