Sunday, December 30, 2007

Paris 2-Rouen
We took a train to Rouen which is a historical capital city of Normandy.
Felt like we time traveled to medieval era... 電車に乗ってノルマンディーの歴史の街、ルーアンへ行きました。中世の時代へタイムスリップしたような気分にさせる街並み。


Rouen is also the last place for Joan of Arc. This is tower of Joan of Arc. There is museum of her inside. ルーアンはジャンヌダルクの最期の地でもあり、ジャンヌダルクの塔と呼ばれるこの塔内には彼女の記念館があります。

Posted by Picasa
The place they burnt her in 1431 is also marked...very sad. She was only 19 years old...ここはジャンヌダルクが1431年に火刑になった場所。ほんの19歳の少女だったのに、悲惨な話だよね。
Rouen has a lot of beautiful old churches..I am not a Catholic but I love church buildings.
ルーエンは美しい教会が多い。キリスト教徒ではないけど教会の建物は大好き。
Since we were in Normandy, we wanted to have Muscles for lunch but no restaurants served Muscles here!! So we gave up on them and went to the one we found on the way. The eggplant dish was excellent!! I ordered "today's dish" which I didn't understand what it was. I am not a picky eater so I thought it would be fine. BUT...it was lam which is one of the few food I don't like. I won't forget the French word "agneau"(lamb). However, it was not so bad and I ate most of it.
ノルマンディーだから、ランチにはムール貝をと決めていたのにそれを出すレストランがない!しょうがないから途中で見つけたレストランに入りました。ナスの前菜はすごくおいしかった。私は何だかわからないけど「今日のランチ」を注文。私は好き嫌いのない人だから何が来ても大丈夫!と思ったらなんと羊の煮込みでした。羊は数少ない私の苦手な食べ物。これから"agneau"(羊)というフランス語は絶対忘れないでしょう。でもよく煮込んであったので特有の臭みは押さえられていて、ほとんどをいただきましたよ。
Brasserie Paul
1, Place Cathédrale76000 Rouen, France
+33 2 35 71 86 07
Posted by Picasa