Saturday, February 04, 2012

Stecens Creek Trail Run and Aji

Spring has come but it was very cold at 7 in the morning. We are doing a strech with pink peach flowers. We ran 10- 12 miles this morning and I can tell that Spring is here because I sweat after a few miles and don't need gloves anymore.
春が来ているようですが早朝7時はまだ寒かった。ピンクの桃の花と一緒にラン前のストレッチ中。今日はみんなで10から12マイル走りました。数マイルすると汗が出てきて手袋がいらなくなって春が来ているのが実感できます。






6 of us enjoyed early spring morning (early on both "spring" and "morning" :) run at Stevens Creek trail. Fun! Good job, everybody!
この6人で早春の早朝ランを楽しみました。場所はStevens Creek Trail。楽しかった!みなさん、お疲れ様でした。






Steven and I went to Wholefoods in the afternoon and found a whole Spanish mackerel. Their eyes are clear and looked very fresh so we decided to grill it. It was a fairly big fish and looked very good on the grill. I sprinkled some salt from Okinawa.
その午後にWholefoodsにお買い物に行った時、「Spanish mackerel」と書かれた魚を見つけました。これって鯵よねえ、と見ていたら目も澄んでいて新鮮そう。外のグリルで焼くことにしました。かなり大きい魚でしたがグリルの上でとてもおいしそう。沖縄のお塩をふりかけて。






We also grilled mushroom+green onion and bakchoy. Mmmmm, it was so delicious! The fish had great charcoal aroma.
きのことねぎ、そして青梗菜も一緒に焼きました。炭のかおりが移っていい感じ。おいしい!







Oh, I should have put the head on the left. It is the Japanese way to place fishes on the plate. Well, Steven grilled the fish and put it on the plate. I can blame on him. :)
あ、お魚の向きが逆でした。まあ、Stevenが焼いてお皿に盛ったんだから彼のせいにしちゃおうっと。


Posted by Picasa