Sunday, February 12, 2012

Hayes Street Grill

Steven had some errands to run in San Francisco in the evening so we decided to have dinner there. It was very early like 5PM! The drink above is my Gin and tonic.
Stevenがサンフランシスコで夕方用事があったので、それを言い訳に早い夕食でしたがいただいてきましたよ。何と5時でした。上のドリンクは私のジントニック。








The restaurant is an old school good restaurant where local people get together especially older chic people. Fine, we are old, too :) My squid salad was wonderful loved butter beans in the salad. Steven enjoyed his warm goat cheese salad.
レストランは昔からある正統派のお店でローカルの人達、しかも年配のシックな方々が集まるお店。いいの、いいの。私達だって年配だもの。わたしのイカサラダは申し分なし。バタービーンズがこれまたおいしくて。Stevenは温かいゴートチーズがのったサラダをいただきました。











My main dish was grilled sturgeon and it was fantastic! I think fatty fish is better when it comes to grilling. Like fatty Spanich mackrel is very good on Hibachi. I thought Steven's Yellow tail was also good but he liked mine more. A lot of seafood place tend to cook too much but not this place. They know how to cook seafood. Their dishes are very simple but they did JUST right on ours. Even French fries were great. Their Review : http://www.yelp.com/biz/hayes-street-grill-san-francisco
私のメインはスタージオンのグリル焼き。とんでもなくおいしかった。でも日本名何て言うんだろうって調べてみたら、チョウザメでした。あのキャビアの親。今まで時々いただいていましたが知らなかった。この魚のように脂の乗った魚はグリルに適していますね。脂ののったアジがおいしいように。Stevenのハマチのグリルもかなりおいしかったけれど、彼は私の方がアタリだって。シーフードを出すお店って大概が焼きすぎ、煮すぎでおいしくないことが多いのですが、ここは違いました。出てきたお料理はシンプルなのに全てがちょうどよくお料理されている。フライドポテトまでバッチリでしたよ。レビューはこちら。http://www.yelp.com/biz/hayes-street-grill-san-francisco




Posted by Picasa