Saturday, May 04, 2013

Baby Shower

We went to a baby shower on our street. I made strawberry trees and tea sandwiches. Steven made a base of the trees. I placed banana leaves and strawberry leaves on the tray, then put saran wrapped cones. After that, I pinned strawberries/black berries with tooth picks and insert some mint leaves between the berries.
近所のベビーシャワーに行くので、イチゴの木とティーサンドイッチを作りました。Stevenが木のベースを作ってくれて、その上にバナナリーフを敷き、庭のいちごの葉っぱをちりばめ、サランラップを巻いたコーンを立てます。それにイチゴとブラックベリーを爪楊枝で指していくの。ベリーの間にミントの葉っぱも差し込んで彩りよく。
 

 
 
Looks nice, isn't it? The berries were sweet and juicy, too!
なかなかいいでしょ?ベリーは甘くてジューシーでした。
 





Made egg salad and zucchini+sun dried tomato+cheese sandwiches so that vegetarians can eat. I placed some pansies from our yard in my favorite little vase in the center.
エッグサンドイッチ、そして炒めたズッキーニ、サンドライドトマト、チーズを合わせたサンドイッチを作りました。これならベジタリアンも食べられます。お庭のパンジーをお気に入りの一輪挿しにさして真ん中に置きました。



 

40 people got together for the baby shower. Colorful setting. Our neighbors are so sweet. The preparation can tell how much they care about the family. It was amazing. I am sure the baby will love this neighborhood.
40人ほどが集まって楽しく過ごしました。カラフルなセッティング。本当にうちのご近所さんたちはいい人ばかりでその心のこもった準備に感心します。赤ちゃんもきっとこのご近所さんを喜ぶと思う。




We played dirty diaper game. I put seven brands of chocolate on diapers and melted them with a hair dryer. Yesterday night was hot and they didn't become solid so I put them in the fridge. Yep, I had dirty diapers in our fridge for an hour. Tha object of the game is finding out what brand the chocolates are. So funny to watch people sniffing diapers. :)
おむつゲームもしました。夕べ私が紙のおむつに7種類のチョコレートをおいてドライヤーで溶かして作りました。昨日は暑かったので固まらなくて困り、冷蔵庫に1時間入れました。そう、汚れたおむつがうちの冷蔵庫に入ってたわけです。うひゃあ。ゲームはオムツの中を見てチョコレートのブランドをあてるもの。おむつを嗅いだりしてるのをみるのはおもしろかった。:)

 

There are lot of cuties at the party and it was all-you-can-hold environment! Love babies.
パーティーにはたくさん赤ちゃんがいて抱き放題。赤ちゃん大好き!