Wednesday, December 28, 2011

Breakfast on Steven's days off

Steven has been off this week so we are weekend mode everyday. We usually have a brunch on weekend so we have been brunching (?!) everyday this week. Yesterday, we had scramble egg on English muffin. We sprinkled Truffle salt which Sumiko gave us. Ohhh, it was soooooo gooooood! Thank you, Sumiko san!! The orange fruit on the plate is very riped persimmon.



今週、Stevenはずっとお休みなので毎日が週末モードです。週末は普通ブランチをする私達なので、毎日ブランチング(そんな言葉はない)しています。昨日はスクランブルエッグをイングリッシュマフィンにのせたもの。すみ子さんからいただいたトリュフソルトをふりかけて、いただきました。おおお、おいしい!すみ子さんありがとうございました!お皿の上のオレンジ色のフルーツは熟れた柿です。










Now, today was different. We had a Japanese brunch! We were very lucky that we got some home made mochi from our friend. I made natto mochi with grated daikon. Ohhhhh, this was heaven!! Thank you Nakano san!
そして今日は趣向の違うブランチ。和食ブランチをいただきました。実はラッキーにもホームメイドの新鮮なお餅を私達のお友達からいただいて、納豆モチにしました。大根おろしかけてね。いやあ、天国です、新鮮なおお餅って。中野さん、ありがとうございました。











Now we have six mochi left. We need to save five for New Year's soup so I could have one when Steven is not looking....Yeah, he is focused on the book he is reading in the living room now. Now is the time!! :)
さて、6個になっちゃいましたよ。5個はお雑煮用に残すとしても、あとの1個はこっそり食べても平気じゃない?あ、Stevenはリビングルームで真剣に本読んでる。今だ!ぱくり。:)







Posted by Picasa