Sunday, April 06, 2008

Seoul, Korea 3

Mom and my sister, Ryoko joined us in Seoul!! Steven, Ryoko, Maruyama san (Steven'ts co-worker), and Mom at the hotel lobby. We went to...

ママと妹の涼子がソウルに来てくれました!左からSteven, 涼子、丸山さん(Stevenと同じ会社の方)そしてママ。ホテルのロビーで。向かった先は…


world heritage, Changdeokgung. Mom, Ryoko, Maruyama san, Sascha, Steven and me make 4.5 Japanese and 1 American and 0.5 German(Sascha Goto is Japanese/German) so we took a guided Japanese tour :)
世界遺産の昌徳宮。ママ、涼子、丸山さん、Sascha、Stevenそして私なので日本人4.5人、アメリカ人一人、ドイツ人が0.5人(後藤Saschaさんはハーフ日本人/ドイツ人なのです。)で多数決で日本語ガイドツアー!:)




We had a great time in this tour. Beautiful buildings and gardens. Very colorful, too.
とても楽しいツアーでした。建物や庭も美しく、色彩もカラフル。




Yes, it was Sakura season in Seoul, too!
ソウルも又、桜の季節でした。





Lunch time!! お昼ごはん!

Mom and Steven waiting for Ryoko and me to finish shopping....
ママとStevenが涼子と私の買い物をすむのを待っているところ…
Went to a Samgetang restaurant for dinner. Samgetang is a whole chicken stew with Korean herb and Jinseng. So tasty!! Had Chijimi which is green onion pancake. Yummy!夕食はサムゲタン専門店へ。鶏が丸ごと朝鮮人参やハーブで煮込んであってとってもおいしい!ねぎ焼きのようなチジミと一緒にいただきました。